Alla inlägg under juli 2012

Av P - 31 juli 2012 18:37

Är helt utmattade idag för jag hade så ont i magen inatt

och jag somnade inte förrän efterr 5 och skulle upp halv 8.

Ångesten var upp i halsen och började tänka hur jag skulle

ta mig igenom dagen.

Jag ville inte äta för jag ville inte att magen skulle börja

göra ont igenom, men ändrade mig fort eftersom jag vet

hur jag blir om jag inte äter så tog iallafall inget istället

för igenting. Magen behövde ha något att jobba med

efter "ursäkta" rännskitan.

Nu ska jag lägga mig och bara va och hoppas på att

denna natt ska bli bättre.

Av P - 30 juli 2012 19:46

Frukost: Rostat bröd, kiwi

Lunch: Korvgryta, grönsaker

Middag: Nudlar

Kvällsfika: Två grova smörgåsar, fruktsallad


Utöver:

Vattenmelon

Kiwi

Äpple med kanel


Motion:

Cykla 20min

Sprungit 26min

Situps

Hantlar

Av P - 30 juli 2012 16:16

Småätande är ofta det som gör att många går upp i vikt. 


Tips hur man kan tänka för att lättare känna sig mätt:

  • Ät långsamt
  • Ät dagtid
  • Ät frukost
  • Välj mat med låg energitäthet  
  • Välj mat med struktur och tuggmotstånd
  • Ät smakrik mat:
  • Ät varm mat
  • Välj kostfiber
  • Håll koll på det söta

Och hur sätter man igång förbränningen?


Här är några tips:

  • Styrketräna 
  • Kicka igång konditionen  
  • Vardagsmotion
  • Minska lagom på kalorierna 
  • Ät frukost
  • Portionera ut dina måltider 
  • Sov! 
  • Drick vatten  
  • Hoppa över alkoholen 
Av P - 29 juli 2012 22:18

Frukost: Soyghurt m. dinkelmusli, två rostade dinkelbröd

Lunch: Snitzchel, dressing, grönsaker

Middag: Prinskorv, små majskolvar

Kvällsfika: Frukstsallad, två grova mackor m. ägg & skinka


Utöver:

1 muffins

2 klubbor


Motion:

cykla 30min

crosstrainer 60min

hantlar

situps


Haft mycket tjockistankar brukar inte ha det en dag

när jag varit på gymmet, men nu på kvällen har det

lättat lite iallafall. Och jag har stått emot att kräkas

och ska försöka ha det så. Istället äta lite, men regelbundet

så förbränningen hålls igång. Visst, har ju fått planerade

träningsdagar för jag tränat för mycket och känner att

jag skulle kunna bli manipulativ att träna så som

jag gjorde innan, men låtsas som att jag följer det vi

har kommit fram till, men jag förstör bara för mig själv

på lång sikt.

Det är såhär tankarna ser ut oftast under dagarna.

 


Av P - 29 juli 2012 18:54

             

Av P - 29 juli 2012 13:29

Här får du några enkla tips på enkla bra vanor:

Bli inte ”förförd”

Diet

Handla inte på hungrig mage

Förändra inte allt på en gång

Utforma en handlingsplan

Ändra din livsstil

Bli aktivare

Ät regelbundet

Bli inte ensidig

Ta före och efter bilder

Berätta för din familj,ta hjälp av en vän, gå ut offentligt för att få stöd.


Att gå ner i vikt kan vara svårt om man bara äter mindre, eller bara lägger in motion i sin vardag.. Kombinera i stället dessa för ett snabba resultat.


    

Av P - 28 juli 2012 22:21

Frukost: Soyghurt m. dinkelmusli, en dinkelsmörgås

Lunch: Ett knäckebröd

MIddag: Blodpudding, äpplemos

Kvällsfika 1: Fruktsallad

Kvällsfika 2: Två grova mackor m ägg, två kiwi


Har egentligen vilodag på schemat, men blev inte så.


Motion:

Cykla 20min

Promenad 45min


Blev flykt för jag kunde inte stå emot, men jag fixade

situationen genom att höra av mig och bad om hjälp

och även reparerade de jobbiga.

Imorgon är det ny dag och nya tag.


GODNATT

Av P - 28 juli 2012 18:16

Imorse var de kämpigt att gå upp eftersom man sovit

dåligt på natten. Vaknade hela tiden.

Vägde mig iallafall och hade gått ner 0,4kg sen torsdag.

Inte så mycket, men neråt iallafall. Och just nu känner

jag motivation att tänka på intag och träning de gäller

bara att hålla i att ha en bra balans så blir resultatet

bra. Visst ångesten är där lite hela tiden, men för stunden

känns det hanterbart. Kanske för att jag är duktig på att

dölja de jobbiga och sätta på mig en "mask". Märkte på

dagen att jag var hyper och det brukar vara ett tecken på

att jag inte mår så bra, men inte vill visa det utåt.

Bra att jag har insikten, men vet inte riktigt hur jag ska bete

mig i dom tillfällena för det blir inge bra att hålla på

så i längden.

Sen sitter jag här nu och funderar på att fly precis som igår, men

vet inte? Kommer ju skämmas och ha ångest över de sen

att jag betett mig illa. Alltid en inre kamp!

Jobbigt när ena stunden har man värsta motivationen sen bara

vilja ge upp och skita i allt. Det kan växla rejält på några timmar

och ibland på några minuter. De tar på krafterna och  man orkar

inte kämpa på det blir som en ond cirkel.


STANNA ELLER FLY?

TA HJÄLPER ELLER VARA ENVIS?

VÅGA SLÄPPA KONTROLLEN ELLER KONTROLLERA?

KÄMPA ELLER GE UPP?


ATT ACCEPTERA LIVSSITUATIONEN!?

Presentation


Här får ni följa min vardag och tankar om det som är mitt fokus "KROPPEN"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards