Alla inlägg under augusti 2012

Av P - 31 augusti 2012 19:08

         

Av P - 30 augusti 2012 19:35

har verkligen hamnat i dåligt mönster igen.

Äter kräks, har svårt med mättnaden, tänker

jag börjar om imorgon. Vilket inte funkar heller.


Är sugen på sötsaker och handlar de för att jag kan ju

kräkas upp de.

Så besviken på mig själv, men samtidigt är jag för

svag för att orka kämpa emot.

Sen tror jag att de har blivit eftersom jag varit

invalido denna vecka, min höft. Nu börjar iallafall

den att kännas bättre så kan nog börja träna i helgen?

Lättare att äta och kämpa när jag kan

kompensera med träningen. Vill inte hamna djupt

ner i kräkträsket igen!!!!

Av P - 29 augusti 2012 19:12

 ....................... 

Av P - 28 augusti 2012 19:38

   

Av P - 27 augusti 2012 17:56

Vilken träningsform ska man köra om man vill....

Bli slimmad och smidig? Löpning, yoga och dans. Löpningen ger digen allsidig träning för hela kroppen, där du får i gång förbränningen ordentligt. Yogan gör dig både slimmad och smidig. Dansen gör dig också smidig samt ger dig en ökad kroppskontroll.
Få bättre balans? Satsa på enkla balansövningar med bara din kropp som motstånd. Träning med balansboll och balansplatta. Både yoga och pilates ger dig bra balansträning också. Även kampsporter sätter balansen på prov.
Öka konditionen och få upp flåset? All  sorts konditionsträning. Bland olika sorter som löpning, backträning,  cykling, simning, boxning, innebandy, squash, rullskidor med mera.

Få bättre hållning? Yoga och pilates fokuserar på den ”inre korsetten” och ger dig därför en extremt bra hållning. Annars får du bättre hållning av i princip all sorts träning. Löpning, styrketräning, kampsport, simning, dans eller något annat som du tycker är kul.
Gå ner några kilon och bli fastare? Här gäller det att hitta en kombination av konditionsträning och styrketräning. Ju mer variation desto bättre resultat.

Bli stark och muskulös?Styrketräning i  olika former, både i maskiner och med fria vikter. Här behöver du också  tänka på att få i dig mer kalorier än vad du gör av med för att kunna  bygga upp dig. Ät bra mat sex gånger om dagen. Var noga med att få i dig  rikligt med proteiner. Musklerfiberna är uppbyggda av proteiner.

Av P - 26 augusti 2012 17:32

här kommer ett inlägg från soffläge.

Har nämligen åkte på en muskelinflammation

i höften. De gör sjukt ont. Var till läkarn igår

och fick en cortisonspruta, men tar några dagar

innan den börjar verka.

Så för min del blir det att ligga och vila hela

veckan så jag inte förvärrar det. Känner redan

hur rastlös jag är och de har bara gått en dag.

Av P - 24 augusti 2012 20:29

           

Av P - 23 augusti 2012 17:41

har tappat lusten till det mesta just nu och

har ingen inspiration till att blogga heller just nu.


men jag återkommer när jag mår bättre.

Presentation


Här får ni följa min vardag och tankar om det som är mitt fokus "KROPPEN"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards