Alla inlägg den 1 juli 2012

Av P - 1 juli 2012 18:04

Det är inte alltid mat som gör att du går upp

i vikt det också handla om att hormonerna i

kroppen är i obalans.

Mycket som man petar i sug kan göra att kroppen

inte må bra så det bästa är att lära känna sin

kropp för att få det bästa resultatet.

Av P - 1 juli 2012 15:42

Vad ska jag börja?


Jag har aldrig haft en normal syn på mat om man säger så. Nu när jag är äldre kan jag märka att när jag åt godsaker jämt när jag var yngre var det för att trösta sig, så kom jag undan de jobbiga.Jag har alltid varit lite större en alla ändra. Jag var lite mobbad i låg-och mellanstadiet. Jag sa aldrig hur dåligt jag mådde.

Jag hade jättedåligt självförtroende som i sin tur gjorde att jag åt ännu mer och jag tränade ju inte direkt heller.

De var först när jag började gymnasiet som jag fick ett mer socialt liv. Jag trivdes med klassen jag var med dom i det "populära" gänget och vi festade och så. de tog en för vad man va och det är inte många som betett sig så mot mig.


Jag hade mycket att göra jämt. Skola, massa plugg, ta körkort, tränade osv. Där kom maten in i bilden. Jag började läsa massa på internet om ätstörningar eller hur man skulle gå ner i vikt. Googla massa tips och massa annat för att kunna gå ner mycket på kort tid. På 2,5månad gick jag ner ca 15kg. Toktränade som gjorde att jag sällan hemma förän sent, åt skit lite, tog varje situation till att skippa mat eller hitta på bortförklaringar. Gjorde situps, armhävningar osv. hela kvällarna på rummet. Vägde mig hela tiden så jag skulle ha koll att jag inte gick upp i vikt. Jag gick på ÄS, men gick inte så bra upperbarligen. Jag började känna mig deprimerad jag orkade inte med all ångest över maten och rädslan att bli jätte tjock.

Jag gick nog in i väggen? En dag gick jag ut och bara satte mig i en snöhög. Alla ringde på min mobil, men jag svarade inte. Tillslut gjorde jag ändå de, men jag var självmordsbenägen. Tagen efter tog mamma mig till vårdcentralen som gav remiss till psyk och jag las in några dagar för att "vila upp mig". De var starten på ännu värre självskadebeteende. Intoxer, skurit sig m.m Låg en del på AKUTEN,MAVA,IVA. Blev tvångsvård, ECT, tunga mediciner, vak på avdelning.

Låg på psyk och gick upp till över 100kg pga inaktivitet, tröståt, brydde mig inte om mig själv längre. Men nu är jag på rätt spår igen och har gått ner i vikt men de är en bit kvar till mitt mål.


Väljer just nu att inte berätta min vikt innan jag känner att de känns okej.


Är det något ni undrar så är det bara att fråga.

Presentation


Här får ni följa min vardag och tankar om det som är mitt fokus "KROPPEN"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards